Uppbrott - något nytt väntar

Idag har vi varit "hemma" och plockat ur köket. Huset är sålt till sonen o han kommer att skapa ett helt nytt kök, tapetsera något rum, nymåla fasaden o till slut få ett helt nytt fräscht hus. De har redan byggt nytt räcke till förstukvisten och balkongen Så fint!
Känner igen mig så väl som när vi flyttade in den 14 oktober 1986 för 31 år sedan!

Vi bor i sommarstugan och det gör det hela mycket lättare, inte bara för mig emotionellt utan för det praktiska med hela skiftet för båda familjerna. Lite konstigt är det men jag ser samtidigt fram till den nya enklare tillvaro T o jag skaffar oss med ny lägenhet och tillbygget här i stugan om något år!
Nytt kök, sovrum och "walk in closet" ska det bli!

Igår skulle min pappa ha blivit 91 år. Det kändes lite märkligt då vi alltid firade honom någon gång under semestern varje år beroende på om vi var bortresta eller inte.....men inte i år. Han finns i mina tankar, men det sista året blir mer och mer avlägset. Minns hellre de andra åren...Det är som det ska!

Vi startade vår semester med att på fredagen för en vecka sedan dra ner till Helsingborg för att göra norra Tyskland i några dagar och även shoppa inför Ts 60 års dag.

Staden Schleswig visade sig vara en liten vacker stad som vi efter en avstickare från autobahn hamnade i. På vägen dit blev det Glûcksberg med sitt vackra slott och en god Wienerschnitzel med alla tillbehör.

Lûbeck beslutade vi oss för att ha som mål denna gång och där bodde vi mitt i gamla stan Hotel Atlantis med gångväg till allt man kan önska sig. God mat, Niederegger marsipan shop, det vackra torget med konditorier och all shopping som fullständigt blommat upp sedan jag var där med pappa för många år sedan.
I en liten by Hohwacht vid Östersjön avslutade vid vår lilla tripp med en övernattning innan det blev dags att ta sig tillbaka till Sverige igen! Vi har fyllt på energiförrådet för denna gången!

Puss i den uppklarnande söndagskvällen i juli!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar