Projekt och hjärteskruttbesök

En dag med riktig sommar! Vi vaknade i stugan efter att ha sovit ut efter en jobbig vecka kl 10.10 och formligen studsade ut i värmen för en frukost på däcket vid sjön.

Olika projekt finns och jag började måla den gamla kistan som jag tagit med från pappas och MBs hem. Tror det var hennes brors. Har grundmålat den och sedan strukit ett lager av den ljusgrå färg jag valt. Locket ska kläs in med skumgummi och sedan fusk fårskinn. Den blir en del av vårt nya hem när vi väl flyttar i september /oktober.

Det gula Grythyttebordet ska jag fortsätta att ta bort färgen på med värmepistol i morgon och sedan måla helt vitt också det från pappas och MBs hem och huset i Kilsmo.  Ett litet parasoll ska vi försöka hitta som matchar resten av sommarstugan.

Har fått en värdering på huset och nu börja processen att lämna mitt hem och trygghet sedan 1986. Lite läskigt att bli bedömd som det känns när någon går omkring i ens hem och bestämmer vad det är värt i kronor och ören!
Känns dock inte så svårt att lämna när jag har min älskade T, en ny modern lägenhet och sedan vårt sommarparadis som vi ska göra om till ett hem inte bara sommarstuga. Jag kommer att få ett helt nytt kök, sovrum och toalett med tvättstuga! Om några år är det klart! Spännande!

Ska bli så spännande att se mitt hus förvandlas till ett fräscht, mysigt hus för sonens famij med barn, katt och kanin som rumsterar om!

Lille hjärteskrutten har varit här i veckan över natt och jag försökte så klart slappna av och somna då det inte blev mycket sömn förra gången. Den lille rackarn sov så gott medans hans gamla Mommoj väntade på att ha skulle vilja ha välling mitt i natten! Tji fick jag!
Vaknade dock efter någons timmas sömn med hans glada bubbel  i örat och så var det glömt!

Det är så fantastiskt att var Leevis Mommoj! Den förutsättningslösa kärleken som bara strålar från honom till mig! Kramar och pussar han ger som kärleksbevis och trygghet med oss T och mig.

Jag hoppas att vi för alltid kan ha den känsla emellan oss!

Puss i den vackra junikvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar