Livet pågår medan man planerar det!

Så var det dags för urnsättning imorgon torsdag kl 14. Maj-Britts sista resa. Pappa är redo och hans tankar far hit och dit för hur det blir när han själv ska lämna detta jordelivet. Ledsen och förvirrad förklarar han hur han vill ha det och tårarna kommer för oss båda där i telefonen. Jag lovar att det ska bli bra och det blir det då han sedan gammalt gjort klart i testamentet hur han vill ha det. Svårt när han vill ändra på tidigare beslut nu och han är klar men ändå inte.

Imorgon ska vi göra det vackert runt urnan och graven. Umgås och tala med varandra.

Lilleman blev sjuk idag för första gången i hög feber och Mommo fick rycka ut några timmar då mamma var tvungen att uträtta några ärenden. Slak, varm och lite ledsen orkade han knappt lyfta huvudet från kudden och vi låg i sängen tillsammans med TVn som sällskap, medan han av och till somnade i mörkret av gardinera. Min hand smekande över den lilla ryggen tätt tryckt intill mig.
Lite medicin nu på kvällen får nog ner febern och jag hoppas han och mamma får sova gott inatt.

Väl hemma i stugan igen runt 20.00 blev det ett dopp i 18 grader i sjön och 19 i luften! Fantastiska september!

Dagarna ramlar på i en strid ström och till helgen ska vi planera vår vistelse i The big apple NY med våra goa vänner Lisbeth o Gunnar. Den 21 september bär det av och rapport kommer när vi väl är hemma igen efter den 1 oktober. Nu längtar vi!

Vi är i så olika skeden i livet min pappa, jag själv och min dotter med lilla hjärteskrutten!
Det blir väldigt påtagligt att livet pågår medan man planerar det

Puss i den vackra varma brittsommarseptember!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar