Pengar är inte allt

Oh, vad jag längtar tillbaka till atmosfären i Thailand. Lugnet och nöjdheten med livet även om det är enkelt.

Stressen som varit denna vecka, mitt misstag som hållit mig vaken i flera nätter. Den frustrerade reaktionen som visade sig vara helt i onödan av dem som ska vara föredömmen, som desssutom resulterade i upprepat anklagande, avstånd från ansvar och min tillit som defintivt fått sig sin törn.
Ord och handling måste hänga ihop! Och allt beror på pengar!

Detta gissel som är så nödvändigt för oss alla , men som gör en del av oss till marjonetter. Obeslutsamma och rädda för bassning, skuttande så fort någon dragit i tåtarna, rädslan som fortplantar sig till andra. Att inte kunna se framåt och lösa problemen utan bara se att nu är det kört. Leta syndabockar.

Men det är inte kört, allt är löst. Jag inser att detta beteende säger mer om någon annan än mig själv.

Nu väntar våren, sommaren och sedan hösten som jag med tillförsikt ser framemot och andra föredömmen.

Puss i bakslaget, men våren är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar