Kalla vindar och drömmar!

En vårdag med sol men iskalla nordliga vindar som påminde oss om att det bara är vår och inte sommar ännu, som man kunnat tro i någon vecka nu. Huttrat ikväll vid majbrasan i någon timme, vilket var mer än nog!

Lina ringde idag för att få sin ridhjälm som blev rökskadad i bilbranden körd till dressyrtävlingarna i Nyhammarn. Min vännina tillika fd hästjej M och jag for dit med den och stannade för att titta på min Hönapöna. Vänta fick vi i vinden, men det var det värt. Ponnyn Surprice och hon gjorde ett fint jobb när väl den lilla damen vant sig vid staketet, som hon nog gärna hade skuttat över om hon fått.

Ett så vackert ekipage Surprice och Lina utgör den sista aprildagen 2011. Så kul att Lina nått sitt mål och lever sin livsdröm som hon haft sedan hon var 7 år och började rida. När jag ser henne med hästar är hon ett med dem, styr dem i ett samförstånd som jag bara anar vilket arbete som ligger bakom.

Sonen gör sitt livs fisketävling på Vänern just nu och drar upp den ena firren efter den andra. Imorgon avgörs det vilken placering det blir men de ligger 4:a av 105 båtar just nu och jag håller tummarna att drömmen ska slå in. Eventuellt kan det bli lite lax till Mutti också till goda fiskgrytan!
Vad sägs om c:a 10 kg som besten nedan?


Puss i den lite kalla majnatten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar