Helt plötsligt smyger det sig på!


Ont från helvetet! Så kallas bältros och så känns det också. Det brinner, sticker, vibrerar och skjuter i de utslag jag fått under veckan från högerfoten upp mot knät o vidare in vid ljumsken för att landa på höger skinka. Sedan förra torsdagen har jag trott det var mina nässelutslag som jag alltid har under sommaren och behandlat dem utifrån det. Helt fel! 

Som om det inte varit nog med den axel jag slagit av senan på i lekskrubben i maj och fått lära mig använda igen. Och på det mitt skyhöga blodtryck som drabbade mig i mars, trött, flåsig o helt utmattad. Det är nu åtgärdat med motion och viktnedgång. Allt självförvållat!

Detta piller trillande som blir med all den medicin som jag nu måste äta för att ta hand om de olika symptomen. Helt plötsligt äter, smörjer och inhalerar jag Paracetamol, Desolaratadin, Amlopidin, Astmakortison, Symbicort, Bricanyl, alsolsprit och nu även Antidepressiv medicin som ska ta hand om nervsmärtan som Bältros ger. Vaccinering mot Bältros blir det så snart jag är ok igen.

Gud vet var allt detta kom ifrån, men nu ska jag bara bli hel och frisk igen!

Mitt i alltihopa har vi bokat en resa till Kreta och nu hoppas jag bara att nervsmärtan i Bältrosen ger sig någorlunda innan söndag, så jag inte brinner upp.

Puss i septemberkvällningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar