En händelserik sommar

Så har då semestern förflutit snabbare ä någonsin i år. Kan det bero på allt vi har att göra inför flytten, sortera, packa, ge bort och kasta. Lilla Novas ankomst, Ts 60:de födelsedag?
Många saker som påverkar och förändrar våra liv.

Det har varit en fantastisk sommar, vi bor i sommarstugan och har i princip badat varje dag oberoende av vädret. Vi har fått en egen brunn med friskt och gott vatten vilket underlättar betydligt. Diska och tvätta har blivit så mkt lättare, man måste inte alltid hem till Laxå. Däcket vid vattenbrynet har byggts ut för att få gångutrymmet säkrare mot vattnet där småbarnen gärna vistas.

Lördane den 5 augusti firade vi Ts födelsdag med ett lyckat kalas som slutade med att vi efter några timmar med sol fick använda det stora tältet vi satt upp för ändamålet. En god buffe´med bubbel och annat gott att dricka i alla anhörigas och vänners mysiga sällskap förgyllde Ts dag.

Nu har vi börjat jobba på riktigt igen och det känns lite trögt då det ekar lite tomt i korridorerna, men finns gott om arbete. Jag har börjat längta mer och mer efter att få äga min egen tid. Kanske är det bara 2 år kvar då är jag 64. Känns långt men samtidigt går åren och dagarna så fort nu.

Mina båda barnbarn ger mig en så stor glädje och jag ser fram emot att lilla Nova vill vara hos sin farmor när den tiden kommer precis som Leeviskrutten! Mina båda små hjärteskruttar, mina barns barn, vårt allt! Hjärtat svämmar över!

Nu väntar vi på den vackra månuppgången i augusti då månen visar sig från sin allra orangea bästa sida! Jag har tittat på meteoritregnet dessa kvällar/nätter med sina "stjärnfall",  önskat nått och nu väntar jag på att det ska gå i uppfyllelse! Det tror jag det gör ändå :)

Puss i den mörka och vackra augustinatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar