"Minnenpinnen"

Gårdagen startade med en tidig lång morgon promenad med min nya vän N i Linneaskogen, Fågelkvitter och en hackande hackspett som i våryran  förirrat sig till att hacka på en av lyktstolparna i elljusspåret, följde oss på stigen. Medan vi bubblande knatade på mot Röfors upptäckte vi små skulpturer efter vägen som roliga riktmärken för hur långt vi kommit. Vi passerade Sveaskogs pensionerade skogshuggare, haren, tomten och en liten hund m fl.

Hem och in i duschen efter det för vidarefärd till pappsen som pillat på datorn igen och ville ha hjälp och gärna ett besök från Laxå.

Första åtgärden blev att återställa Skype då han fått in telefonin istället för datoradresserna. Det fungerade  och det bekräftades omgående av min bror som svarade på sitt meddelande med att ringa upp oss i bild.
Men huga så hans såg ut, långt gråvitt skägg som jag bara suckade över: - Vad har du i ansiktet, ta bort det där! Inte tomtetider nu! Pappa guppade av skratt!

Sedan fortsatte helpdesken vidare till ett gratisabbonnemang som förorsakat mycket huvudbryderi för pappsen, dessutom på engelska och då är det kört.
- Passwordtoken?? Vad är det??
Han frågade om en premie han fått i samband med abonnemanget och jag begrepp ingenting förrän han visade mig.
- Jag har fått en Minnenpinne, sa han.
- Jaha!  (Vad är det för nått??) Var har du den då?
- Jag satte den där, sa han och pekade på ett USB-minne i datorn! Minnenpinnen! Snacka om synonym!

När vi väl var färdiga var det dags för alla IRL minnen vi brukar prata om och lite till. Min barndom, hur det var förr, nyheter om mina barn och så förstås en av de TV:serier full av konflikter han tittar på från Tyska TV-sändare! Han har ungefär 200 TV kanaler på parabolen, en del är arabiska!

Jag vill bli gammal som min pappa, eller så kanske det är så här....han blir inte gammal!

Vi hade en jättetrevlig eftermiddag de mina och jag. I bilen hem funderade jag över mina minnen. Minnen jag har i min "Minnenpinne", samlade ovanför axlarna genererade från hjärtat.

Puss i sommarvärmen!

1 kommentar:

  1. Det verkar som du har haft en givande helg! Skönt att få vara med dom man delar minnen med!

    Kram

    SvaraRadera