Väggord.....

...hittade jag på min turne i Skanör-Falsterbo i en av de små butikerna runt det lilla pittoreska torget i centrum...inspirationen till det rum jag inte haft så stor lust att jobba med på ett tag spirar helt plötsligt igen och nu ska jag sätta igång!

Det väggord jag valt här nedan kommer att skrivas i svart och grått på en vit vägg ungefär i den bredd en normal tapetvåd är. Sedan återstår jobbet att ta fram schablonen, men jag har en ide´om att använda film och låna en gammal OH-apparat....eventuellt kör jag den kursiva handstilen på fri hand...sätter min egen prägel!

Ska provskissa lite på en vägg nu så får jag se hur det går och sedan fota steg för steg tills jag är nöjd ....spännande! Ger mig ytterligare en kick och ide´för de tjocka pannåer jag köpt för att komma igång med mitt målande.

Detta rum ska bli en lugn miljö för min kreativa sida, ett rum för andrum, ett rum för vila och ro, ett rum för själen... här ska jag bara göra mysiga saker!


DRÖM
om morgondagen
MINNS
gårdagen
LEV
idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar